Deze site maakt gebruik van cookies.Meer wetenAccepteren

Wat kan je best eten als zwanger bent of het wilt worden

Prijs € 29

GRATIS verzending vanaf € 60,00

 

Inhoud 50 ml

Onmiddelijk leverbaar

 

 

Aantal:

 

Plaats in mandje


Zwanger worden: let op met eten
 
Als je zwanger wilt worden of al zwanger bent, is de uitspraak dat je voor twee moet eten alles behalve waarheid.  Wat wel belangrijk is, is dat je best reeds op je voeding let nog voor je zwanger bent. Uiteindelijk weet je telkens maar dat je zwanger bent na ten vroegste een tweetal weken.  Dat houdt dus in dat je al twee weken aan het eten bent terwijl je al zwanger bent.  Het is dus van groot belang om ook al op het eten te letten als je nog in de fase zit van het zwanger willen worden.  De sleutelwoorden hierin zijn gezond en gevarieerd eten.  Enerzijds bevordert dit het zwanger worden zelf en anderzijds zorgt gezond en gevarieerd eten voor een vlotter verloop van de zwangerschap zelf.  Ook voor de man is het van belang om gezond en gevarieerd te eten, voornamelijk in de fase van het zwanger worden.
 
 
Gezond en gevarieerd eten als je zwanger wilt worden of zwanger bent
 
Wat houdt gezond en gevarieerd eten concreet in als je zwanger wilt worden en zeker als je al zwanger bent ?  Eigenlijk is het van belang dat je je houdt aan de voedseldriehoek.  En dit niet alleen geldig als je zwanger bent, maar eigenlijk is dit voor iedereen van toepassing.  Zaken waar je als zwangere vrouw moet op letten is onder andere er voor te zorgen dat je voldoende foliumzuur hebt.  Dit is vooral terug te vinden in bladgroenten, koolsoorten, volkorenbrood, kaas, eieren en citrusvruchten.  Ook al eet je geregeld deze producten, dan kan het nog aangewezen zijn om een foliumzuursupplement te nemen.  
 
Met vitamine A daarentegen spring je liefst zuinig om.  Hier zijn supplementen niet nodig.  Daarom gebruik je extra dosissen vitamines best in samenspraak met de arts.  Deze kan nagaan of je wel preparaten gebruikt die onschadelijk zijn.  Vitamine A is voornamelijk terug te vinden in leverproducten. 
Wat zeker schadelijk is tijdens (en voor) de zwangerschap is het gebruik van alcohol.  Ook bepaalde kruiden en preparaten gebruik je best in samenspraak met de dokter.  Wat daarentegen onschuldig is om te gebruiken zijn Bachbloesems.  Deze extracten van planten zijn volkomen onschadelijk, zowel voor, tijdens als na de zwangerschap.
 
Waar men ten slotte ook voorzichtig moet mee omspringen is met rauwe groenten en vlees.  Hier kunnen bacteriën in zitten die kunnen leiden tot een miskraam of een vroegtijdige geboorte.  Ook bepaalde zachte kazen zoals Mozarella, Brie en Camembert zijn sterk af te raden.  Rauwe groenten kunnen er lekker en gezond uit zien; maar zijn absoluut te vermijden in een periode van zwangerschap.
Voor het vlees is de term “seignant” zeker niet aan te raden; je gaat best voor goed doorbakken vlees. Verder is het ook van belang om de versheid van de producten in de gaten te houden.  Vermijd producten die over de houdbaarheidsdatum heen zijn.  
 
Andere artikelen
Top van de pagina